ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

آمار دقیقی از کودک همسری در خراسان رضوی در دسترس نیست | امسال ۱۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل داده می‌شود

  • کد خبر: ۱۷۴۲۳۶
  • ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
  • ۱
آمار دقیقی از کودک همسری در خراسان رضوی در دسترس نیست | امسال ۱۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی تحویل داده می‌شود
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۱۱۱ واحد مسکونی طی سال۱۴۰۱ به جامعه هدف بهزیستی استان تحویل داده شد و امسال هم قرار است ۱۴۰۰ واحد به مددجویان تحویل داده شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود فیروزی امروز، ۲۴ تیر، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت هفته بهزیستی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: شعار هفته بهزیستی امسال «برای مردم، برای زیستن» است. به طور کلی ۲ گروه هدف یعنی افراد دارای معلولیت و نیازمندان حمایت‌های اجتماعی گروه‌های هدف ما هستند. حمایت‌های اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار، زنان بی‌سرپرست، کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست و افراد نیازمند و از کارافتاده می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین رسیدگی به کسانی که تحت عنوان آسیب‌های اجتماعی صدمه دیده‌اند، جزو وظایف سازمان بهزیستی است. دختران فراری، کودکان کار، معتادان متجاهر و... جزو این گروه قرار می‌گیرند.

فیروزی با بیان اینکه خدمات‌رسانی سازمان نیز در ۲ بخش پیشگیری از آسیب‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی پیگیری می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۴۰ هزار معلول یا خانواده دارای معلول در خراسان رضوی پرونده بهزیستی دارند. همچنین تعداد جامعه هدف ما در بخش آسیب‌های اجتماعی ۷۰ هزار نفر است. در مجموع ۲۱۰ هزار پرونده مستقیم در اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی در حال رسیدگی است.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی اضافه کرد: با احتساب خانواده‌های این افراد، ۷۰۰ هزار نفر یعنی ۱۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

وی با اشاره به دریافت یکسری تسهیلات دولتی برای بهبود خدمات‌رسانی به مددجویان در خراسان رضوی اظهار کرد: سال پیش ۳۰۰ میلیارد تومان یارانه در مراکز خدمات‌رسان به افراد معلول پرداخت شد. همچنین ۱۲۰ میلیارد تومان یارانه ویژه خدمات روزانه و ۵۰ میلیارد تومان حق پرستاری پرداخت شده است. در کنار این‌ها در مجموع ۵۰۰ میلیارد تومان مستمری برای افراد تحت پوشش سازمان در سطح استان پرداخت شد.

فیروزی از تحویل ۱۱۱۱ واحد مسکونی به مددجویان این اداره‌کل طی سال گذشته خبر داد و افزود: در سال جدید نیز تحویل ۱۴۰۰ واحد برای مددجویان پیش‌بینی شده است.

حضور دائمی ۲۰هزار مددجو در مراکز شبانه روزی

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ۳۰۰مرکز شبانه روزی جهت افراد دارای معلول، فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست، کمپ‌های اجباری و اختیاری، مراکز آسیب‌های اجتماعی حاکمیت مثل شیرخوارگاه، قرنطینه و کودکان کار و خیابان، خانه امن برای زنان آسیب دیده و دختران در معرض آسیب وجود دارد که حدود ۲۰هزار نفر به صورت شبانه روزی در این مراکز ساکن هستند و خدمات مشاوره‌ای و مددکاری دریافت می‌کنند و تلاشمان این است به نحوی این افراد را به سوی توانمند سازی و زندگی مناسب سوق بدهیم.

فیروزی با بیان اینکه به گفته مسئولان کشور اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی یکی از مجموعه‌های خلاق در سطح کشور به‌شمار می‌آید، تصریح کرد: نمونه آن هم راه‌اندازی طرح بهسرا و همچنین طرح شیرخوارگاه بدون فرزند بوده است.

وی با اشاره به پذیرش کودکان نیازمند درمان توسط تعدادی از خانواده‌ها عنوان کرد: تاکنون ۱۵۲ فرزند نیازمند درمان مورد پذیرش قرار گرفته‌اند.

غربالگری شنوایی نوزادان در استان با ضریب ۹۹درصد

فیروزی همچنین در خصوص خودکشی دختر نوجوانی که در یکی از مراکز نگهداری تحت پوشش بهزیستی در مشهد که در دو سال اخیر رخ داده بود،  اظهار کرد: مراحل قضایی و اقدامات پزشکی قانونی و ارزیابی‌های بهزیستی قبل و بعد از این اتفاق ناگوار صورت گرفته است، به لحاظ قضایی مراحل آن طی شده، اما بنده هم نسبت به نتیجه قطعی درباره این موضوع اطلاعی ندارم. 

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی همچنین نسبت به غربالگری شنوایی و میزان کاشت حلزون برای مددجویان گفت: سال گذشته ۱۰۱هزار و ۶۲۶ نوزاد با ضریب نفوذ بیش از ۹۹درصد غربالگری شنوایی صورت گرفته است. ۳۷هزار و ۷۰۰نفر غربالگری شنوایی و ۴۰۰هزار غربالگری بینایی در استان داشتیم. هزینه کاشت حلزون بسیار بالاست که توسط وزارت بهداشت و درمان انجام می‌شود و به ازای هر کاشت، دولت بین ۵۰۰میلیون تا یک میلیارد هزینه می‌کند که مددجو با پرداخت ۴ تا ۵میلیون تومان می‌تواند از این تکنولوژی گران قیمت بهره‌مند شود. 

فیروزی افزود: سال گذشته به ۷۸نفر کمک هزینه بابت خدمات و تعمیرات کاشت حلزون تعلق گرفته و تعمیر کاشت حلزون برای کودکان زیر چهار سال رایگان است.

بیش از ۱۰۰هزار مورد اورژانس اجتماعی در دوره کرونا

فیروزی یکی از فعالیت‌های طلایی بهزیستی را اورژانس اجتماعی دانست و تشریح کرد: اورژانس ۱۲۳، تنها مرجع رسمی مداخله در فوریت‌های اجتماعی است که در این خصوص اقدامات شایان توجهی صورت گرفته است. 

وی با بیان اینکه در این حوزه محدودیت‌های نیرویی وجود دارد گفت: در شرایط کرونا ۱۰۱هزار و ۷۲۹ تماس و مداخله و حضور ثبت شده است چرا که کرونا خشونت و کودک آزاری را در میان خانواده‌ها افزایش داده بود. ۲۰۳ نفر در استان به عنوان مددکار و روانشناس مشغول به کار هستند. سال ۱۴۰۰، ۲۰هزار و ۳۵۷ نفر و در سال ۱۴۰۱، ۲۱هزار و ۹۴۱نفر، هشت هزار و ۱۲خدمت سیار و شش هزار و ۳۷۵ مداخله در بحران در حوزه اورژانس اجتماعی ثبت شده است.

حمایت از اشتغال افراد دارای معلولیت شدید 

فیروزی در رابطه با طرح ناظر ویژه کودکان کار و خیابان گفت: این طرح تازه متولد شده و حدود دو هفته از عمر آن می‌گذرد و به دنبال ثبت نام حامیان حقیقی و حقوقی برای این جامعه مخاطب هستیم. 

فیروزی با اشاره به این موضوع که سه تا پنج درصد افراد جامعه را معلولان شدید اختصاص می دهند و به همین میزان سهمیه استخدامی برای آنها وجود دارد گفت: مقاومت‌هایی در بکارگیری این افراد از سوی دستگاه‌ها وجود دارد و استخدام‌های دولتی در سال‌های اخیر نیز کاهش داشته است اما باید دانست اشتغال افراد با معلولیت شدید، به سختی انجام می‌شود با این حال، از مخاطبان خود در این طرح حمایت می‌کنیم و استخدام افراد با نظارت کارشناسان سازمان انجام می‌شود. 

وی گفت: معتقدیم برای اشتغال افراد دارای معلولیت باید تسهیلگری‌ و مناسب‌سازی‌هایی در دیگر حوزه‌ها انجام شود و صرفا به استخدام منحصر نشود. به عنوان مثال بیمه کارفرمایی، فرهنگ سازی در سطح جامعه و همت کارفرمایان برای بکارگیری نیروهای دارای معلولیت و بستر سازی شرایط رفاهی برای این افراد در محیط کار از جمله این موارد است. همچنین از دستگاه‌های متولی در حوزه اشتغال نیز مسائل پیگیری می‌کنیم. 

اطلاع رسانی حلقه مفقوده بهزیستی است

فیروزی در خصوص شفافیت و اطلاع رسانی خدمات به مددجویان اظهار کرد: تعامل با رسانه‌ها خط مشی کاری بهزیستی است و پاسخگویی را وظیفه خود می‌دانیم. 

وی با بیان این موضوع که اطلاع رسانی‌ها حلقه مفقوده در تمامی ارگان‌های خدمت رسان است ادامه داد: این موضوع در بهزیستی نیز دیده می‌شود و اگر تقویت شود مردم نیز از خدمات بهتر و بیشتر بهره مند خواهند شد. اطلاع رسانی در حوزه خدمات موجود و پایه و دیگر خدمات جدید برای جامعه هدف را در سایت داریم و سعی می‌کنیم حضور پررنگی در رسانه‌های تصویری و رادیویی و مجازی داشته باشیم که رسانه‌ها می‌توانند بازوی مهمی در حوزه اطلاع رسانی خدمات بهزیستی به مددجویان باشد.

در استان خراسان رضوی آمار دقیقی از کودک همسری در دسترس نیست 

شهره شاهرودی، معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه آمار دقیقی از کودک همسری در دسترس نیست، افزود: کودک همسری به این خاطر که این ازدواج‌ها جایی ثبت نمی‌گردد، آمار دقیقی در دسترس نیست.

وی اظهارداشت: تمام تلاش و کوشش خود را انجام می‌دهیم تا از راه‌های آموزشی و مداخله‌گری این موضوعات را کنترل کنیم، اما در بعضی از شهرستان‌ها و مناطق حاشیه شهر به خاطر اسکان طایفه‌ای و بافت فرهنگی خاص، اکثر ازدواج‌های کودک همسری صورت می‌گیرد.

۸۹۰وام اشتغال ویژه مددجویان

حمیده محدث، معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: راه‌های ایجاد اشتغال برای مددجویان متفاوت است و تسهیلات محور است. مبلغی طبق تبصره ۱۶ و بند۴ تبصره۱۸ نزدیک به ۸۹۷میلیارد تومان ابلاغ اعتبار شد و با توجه به میانگین اعتبار، برای هر مددجو ۱۰۰ میلیون تومان وام در نظر گرفته شده که به همین اندازه یعنی ۸۹۰ وام اشتغال تعریف شد. 

 

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد کبیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
0
0
جالب اینجاست که رسانه شهرآرا همه نوع خبر را پوشش کامل می دهد؛حتی خبرهای خارجی؛اما تا پای حمایت از کودکان و دختران می رسد،شهرآرا کاملا خودجوش اعلامِ بی اطلاعی می‌کند...!!!
واقعا خدا قوت...!!!!
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->